söndag, augusti 01, 2010

Fundera

ska man göra bara i lagoma doser...

Jag funderar, jag vädrar och diskutterar..
(med de jag vill och när jag vill...)
Sån är jag..
Men ju mer jag funderar så blir jag bara mer snurrig och funderar lite till...

Mmm visst låter det snurrigt.

Men jag har kommit fram till att man gör ju sina val och prioriteringar. Det gör vi ju alla, små saker som man inte ens tänker på att man gjort ett val.
Eller att man gjorde något i en viss ordning..

Sedan finns det ju större saker som man måste fundera lite mera på, hur tusan man ska göra. Sådant kan bero på pengar eller tid..
Har jag råd? Vad får jag "offra" istället?
Hinner jag?? Vad vinner jag på att göra så här??
Vad förlorar jag på att göra på detta viset??

Jaja snurr snurr och inte blir det bätttre av att fundera...

Men en sak är säker att valet av VÄDER kan iallafall inte jag göra något åt.
Inte heller andra val. Men jag försöker göra "rätt" eller "bra" val och prioriteringar för mig, Henrik och Anders.
De som är mitt liv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar