onsdag, juni 08, 2011

Dag 23 Det här får mig att må bättre

Ja den självklara svaret på det blir såklart att jag vill ha fred på jorden, inga onödiga sjukdomar i min omgivning, mår världen bra så bidrar det till att jag mår bra.

Men jag vet som gör mig att må sämre och det är också självklara saker.
När pengarna inte räcker till de saker jag vill. Skulle lätt kunna åka utomlands 2 gånger varje år. Samt semestra i Sverige under sommaren. Samt en del weekendresor till Stockholm osv..
Gå ut och äta på restaurang ofta..Skönt att slippa stöket innan maten är klar, och stöket efter..
Shoppa!! Till mig själv och andra..

När kläderna stramar för jag har ätit av allt det goda, just då jag åt pizzan, chipsen, drack vinet eller milkshaken. Eller såsen till det goda köttet. Eller glass med noisette 4 dagar i rad..
Ja då mådde jag bra.
Men sedan efter att ha slarvat alldeles för länge och kläderna blir så där obekväma. DÅ mår jag inte bra och då är det tragiskt.. Men motivationen är bortblåst. Tyvärr för jag har kämpat hela hösten och fram till målet, som var resan. Men sen då...Ska jag tillbaka där jag var i september igen?? Ja tydligen för jag är hungrig och godissugen JÄMT.
Så där å då mår jag piss..
Jag funderar allvarligt på att beställa en fettsugning. Men då saknas ju pengarna istället..
Men jag mår bra i det stora hela av livet.. Inte varje dag..

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar