torsdag, december 29, 2011

Är nog inte så bra som alla andra jag

Men så här ÄR det faktiskt

På morgnarna då Henrik vaknar allt mellan 5-6,30, ibland runt 7. Då brukar jag slå igång TV´n.. Han får sitta där och mysa på en stund med snutte, nalle, napp medan jag gör mig klar. Därefter får Henrik ta av sig pyjamasen och vi vandrar in och tar bort natteblöjan och borstar tänder och hår.
Sedan sätter jag mig i soffan med kaffekoppen och vi börjar påklädningen i lugn och ro, MED TV´n på!
Då vi är klar så lägger han undan snutte, nalle, napp i lådan och vi tar på oss ytterkläderna och beger oss till förskolan.. (jag SKA försöka börja säga förskola istället för dagis, försöka)

Sedan arbete hela långan dagen!

Jag är kanske inte så bra på att aktivera min son efter en hel dags arbete heller...

Direkt efter hämtning på dagis är det faktiskt ett måste att firra middagen. Så det inte blir middag klockan 19 då det är dags att varva ner.. Ibland leker Henrik på sitt rum, ibland vill han hjälpa till med middagen. Men allt som oftast vill han se TV.. Och det får han göra. Sedan äter vi och Henrik hjälper till att duka av. Sedan är det samma visa igen. Pussel, lek med bilar eller vad det kan vara. Och även då kan vi nog sätta oss i soffan och se TV.. Det låter ju hemskt i min värld.. Men det är ju sant liksom..
 
Men jag kanske ska sluta tänka så
 
Henrik vill ju se TV och nu har det börjat ge resultat. eller hur man ska säga.
Det var en dag för ca 2 veckor sedan vi skulle bege oss mot dag... flåt jag menar förskolan. Ytterdörren som vanligt låst. H står och rycker i handtaget och säger -Open, open, open!!Shit tänkte jag Dora och Diego och Musse och Manny är kanske inte så tokigt ändå..
I fredags så skulle vi mysa i soffan och se på TV, då börjar H att hämta besticken, muggar och ska servera mig Obo´y. Så börjar han dela ut muggarna på bordet och räknar samtidigt -one, too, treee! Shit han kan räkna på engelska också!!
Igår kväll så sa han något till mig som jag tyvärr inte kommer ihåg.. Men det var också så klockrent.
På Dora så säger ju ryggsäcken Jummi jummi delicious.. Och detta är något Henrik säger ofta ofta då vi äter mat, eller fikar eller något.. Roligt tycker ju jag. Och absolut nödvändigt i denna värld. Kanske inte innan man fyllt 3 år, men det är väl nu vi lägger grunden??
 
Vad ville jag skriva om Jo jag tänker fortsätta vara den där hemska människan som låter Henrik få se på TV och spela dator osv osv!! Så det så!

1 kommentar:

  1. Hmmm... tycker att de låter sunt att inte överaktivera sina ungar. Dom kommer i sinom tid att få de stressigt med skola, aktiviteter o sånt, så varför ska dom inte få göra lite va dom själv vill (så länge vi inte pratar vålds-tv) Ni sitter ju vid tv'n tillsammans! O han kan ju leka med annat åsså... Gå på magkänsla - de brukar funka. O ungar E ju faktiskt olika!
    Ha de...
    Kram kram...

    SvaraRadera