fredag, februari 10, 2012

Hassela

Men huuu vad säger man?? Jag är för gammal, eller som A sa, för ovan. Henrik och jag tog sats och kanppliften. Ja men det gick ju galant, bara det att vi hamnade längst upp. Nerifrån såg det ju inte brant ut, men väl där uppe.. Jag kan ju säga att Henrik INTE åkte själv. Eller ens fick prova. Vi körde från början med att han höll i staven, jajjemen, bara det att vi inte fick till att svänga.. Så storkusinerna fick ta hand om mina stavar och Henrik höll mig i händerna och åkte plog med mig.
Efter halva backen så skakde mina ben så jag trodde jag skulle dö, svetten under hjälmen ska vi nog inte prata om... Christoffer tog Henrik den sista vägen ner. Väl nere så åkte Henrik själv i den platta liften eller transportbandet eller vad tusan det heter. Sedan var orken slut, men samtidigt måste jag berömma pojken som har sovit lite dåligt inatt pga lite hostattacker..
Han blev bara gnälligare och gnälligare. Kan ju säga att då vi var tillbaka i stugan så måste ju pojken haft så hög feber så oj ojj..
Efter lunch så fick Henrik sova och Stoffe ville vila så jag trotsade mina onda ben och följde med Alexander till backen igen.. Phuuu 2 varv i liften och lika många gånger ner.. Jag dör. Mina vader gör fortfarande ont.

Henrik har bara varit resten av dagen och druckit ofantliga mängder med saft. Fick en alvedon och vi åkte upp till hotellet för grabbarna ville göra några åk till. Henrik blev mycket piggare så han lekte lite i lekrummet och sedan köpte vi glass. Nu har han rätt så hög feber igen skulle jag tro, Anders kommer med termometern ikväll. Han käkade en glass på hotellet och förtår ju varför man inte vill äta middag då. Men nu har han saft, popcorn och en tablettask iallafall. Lillhjärtat mammas. Det är så ovant att se honom så. Säger hela tiden att han är trött...

Men vad göra? Inte mycket att göra något åt. Han dricker ju saft och ligger ju och vilar..

Imorron så får allt Anders och jag dela på liftkortet. Hoppas Henrik vill vara ute en stund på fm iallafall. Kanske vi kan locka med skotersafari eller nåt.

Over and out för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar