torsdag, februari 09, 2012

nu så ska jag skriva lite

1, vi har köpt hus.. eller rättare sagt ett radhus. Jag vill ju som alla vet INTE ha hus, utan kan sträcka mig till radhus. Jag har senaste halvåret tänkt mer å mer på detta och har tom accepterat att köpe mig ett hus. Jag trivs inte längre i lägenheten. Det är absolut inget fel på den. Men jag är för lat och för bekväm att spontant ta mig ut med lilleman. Han älskar verkligen att vara utomhus så för hans skull och det leder ju även till min trivsel så har jag helt tänkt om. Men nu blev det iallafall ett radhus. Det ligger längst in på en kortare återvändsgata och bredvid finns en allmänning som är en liten lekpark. Jätte-centralt med gångavstånd till Ica, pizzerian, thaien, bandyplan, fotbollsplan, elljusspår, dagis, skola, Folkets Hus med massor aktiviteter, bio, bibliotek osv. Det finns vårdcentral, tandläkare jaja, perfekt helt enkelt.
Detta ligger i Söråker, där jag ju bott i 12 år av mina vuxna år. Jag tror att detta kommer bli helt suveränt!!

2, sitter just nu i Hassela med Henrik sovandes i ett rum, stora kusin Christoffer i det andra. Den mindre kusinen blev sugen på lite kvällsfika. Så nu ska vi snart sova vi med. Ja Anders den klanten hade inte tagit ledigt i tid så han jobbar imorron. Kommer ner sent imorronkväll så jag räknar mig just nu som ensamstående med 3 grabbar med en ålder på mellan 3 och 15 år.

Näpp nu surfa runt lite å sedan bädda i bäddsoffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar