fredag, februari 22, 2008

Internet Bredband eller Mobilt???

Jag funderar...
Betalar alldeles för mycke tycker jag för mitt bredband... ca 300:- / månaden
Visst jag använder det absolut, när jag är hemma!
MEN jag har en bärbar dator, vilket det allra smidigaste vore att kunna snylta på trådlösa internet som då inte är skyddade.
MEN hos mej finns bara skyddade nätverk. Alternativet är att jag skaffar mej ett mobilt internet. Jag kan då "surfa" vart jag än befinner mig bara det finns mobil-täckning...Den kostnaden är 99:- / månaden... Jag funderar å funderar!
Kom gärna med synpunkter och förslag

3 kommentarer:

  1. Hur snabb är den uppkopplingen då?

    SvaraRadera
  2. Jossikan...Jag klistrar in...

    Hastigheten inom det mobila 3g-nätet är upp till 384 Kbit/s när du hämtar data och upp till 65 Kbit/s när du skickar data.

    SvaraRadera
  3. Vi har också funderat på mobilt bredband, men Mellansjö är en absolut VIT fläck på kartan över 3G-täckning i Sverige. Miltals runtomkring är det bara vitt, vitt, vitt.... alltså går det mobila bredbandet lika "fort" som gamla tiders uppringda modem... och DET känns inte som nåt alternativ i dagsläget.

    Annars är det ju smidigt som tusan! Och om man, som du??, inte tillbringar så mkt tid på såna ställen som Mellansjö... så kan det ju helt klart funka!

    SvaraRadera