tisdag, februari 23, 2010

Min långledighet snart slut..

och jag tror jag kommit in i en period då jag skulle vlja vara med Henrik hela dagarna.
Den här veckan på mitt 4 veckors schema är den allra, allra bästa.
Jag "gör helg" onsdag kl 16 och är föräldraledig i 6 hela dagar och arbetar onsdag kl. 7,30 nästa gång!! Men den tiden går oftast alldeles för fort.. Och nu har vi bara denna tisdagen kvar..
Vi kanske får lite bus främmande på dagen, sedan bär det av till babysim. Det är näst sista gången och Anders har bytt tid så han ska kunna vara med en gång och idag får han bada med Henrik och testa alla nya grepp medan instruktörerna finns på plats...

Igår va Henrik och jag till Mjösund och hälsade på en gammal kompis till mig..
Eller gammal å gammal...hon är 10 dagar yngre än mig!!
Men vi var med varann mest sommaren innan gymnasiet och under gymnasietiden och även efter..innan hon styrde kosan till Umeå för att utbilda sig mera..
Efter det "tappade" vi bort varann lite granna!! Sådär som man lätt gör när man börjar arbeta, skaffa kille, familj osv...
Men jag hoppas vi kan fortsätta träffas för det var trevligt igår och för Henrik och Alfred skiljer det bara 2 veckor emellan!!

Nu ska jag stöka lite med tvätten!! Bye

1 kommentar:

  1. Men Jenny! Klart du ska vara hemma med Henrik! Ta tillvara på småbarnstiden, det är definitivt inget du kommer ångra sen, även om det är kärvt med ekononomin. Den här tiden är unik!!

    SvaraRadera