söndag, maj 18, 2008

1000 miljoner frågor...

1. När gick du upp idag?
Jag klev nog inte upp förrän närmare 10,
men var ju vaken mycke tidigare än så

2. Diamanter eller pärlor?
Om jag måste välja mellan dessa 2 så definitivt diamant

3. Senaste filmen du såg på bio?
PÅ bio.. hundra år sedan, kommer inte ihåg.

4. Bästa TV program just nu:
Ser inte så ofta på TV. Blir mest någon film. Men jag gillar Morgonsoffan

5 . Vad åt du till frukost:
Frukost äter jag knappt, oftast på helgerna frukost/lunch.
Dit har vi inte kommit ännu. Så jag får väl säga kaffe.

6. Vad är ditt andra namn?
Pernilla

7. Din favoritmat?
Älskar ju massor av mat.
Pizza, Hamburgare. Kina. Fisk, Kyckling pasta..
Ja en hel del faktiskt.

8. Den maträtt du inte gillar?
Får jag bara välja en? Då säger jag PÖLSA

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Ingen speciell..Eller jo jag tycker om Jennie let me love you..

10. Vilken bil kör du?
Min svarta fara! (men antalet bruna inslag)
Mazda 323f

11.Vilken är din Favoritmacka?
Limpa, helst med makrill i tomatsås på

12. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Överdrivenhet
(som vanligt har jag svårt att sätta ord på saker å tingest)
ÄR som du är...Varken mer eller mindre!

13. Vilka är dina favoritkläder?
Kläder..
Närå men hemmavid slapparklädera a´la pyjamas.
Annars jeans skulle jag säga.

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Ingen aning, har inte funderat i dessa banor alls.
Att resa har egentligen aldrig varit mitt stora ”måste” i livet,
därför har jag inte funderat.
Men jag skulle vilja bila genom Europa, och även se resterande världen.
Vi börjar i sommar med Rumänien så får vi se vad som händer sedan.

15. Favoritklädmärke?
Märke.. Hum jag är INGEN märkes människa,
men har kommit på att jag trivs med Lee.

16. Var vill du dra dig tillbaka?
Där jag inte har långt till mina nära och kära, familjen osv.
Men jag skulle också kunna säga vinterhalvår i ett varmare land(sommar) och sedan under andra halvan av året komma hem till Svedala och då allra, allra helst en härlig, lite enskild stuga vid havet.

17. Favorittid på dagen!
Förmiddag då njuter jag nog mest (jag pratar ledig dag)

18. Var är du född?
Akademiska Uppsala

19. Vilken är din favoritsport att se på?
Finns bara 1. Hockey

20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Då jag lägger i bloggen känns denna fråga lite knasig

21. Vem tror du skickar tillbaks först?
Eftersom jag sätter i bloggen så ”utmanar” jag
och tror att JF är den som kommer svara snabbast.

22. Coca Cola eller Pepsi?
Kvittar

23. Fotboll eller ishockey
Men så dumt. Det går ju inte ens att fråga. Ishockey såklart

24. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Mera åt morgonmänniska måste jag ju säga
eftersom jag inte alls är en nattmänniska

25. Pedikyr eller manikyr?
Oj att bli ompysslar tackar jag INTE nej till

26. Några spännande nyheter att berätta för oss!
Ja massor, men jag tänker hålla de för mig själv. Heheeeeeheee
Annars så flyttar vi in i nya lägenheten inom 2 veckor.
Jag flyttar på mig i arbetslivet inom 1 vecka.
Sommar semestern kommer att tillbringas till största delen utomlands.

27. Vad ville du bli när du var liten?
Jag skulle bara jobba på dagis.
OCH jag är också utbildad, men NEJ TACK.

28. Varit i Afrika?
Nej inte alls berest jag

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej nej

30. Varit med om en bilolycka?
Nej nej Hoppar gärna över det.

31. Favoritdag i veckan?
Lördag tror jag att det får bli.

32. Favoritrestaurant?
Spelar inte så stor roll.
Alltid skönt om man ”slipper” laga själv.
Att bara få gå ut och unna sig. Men vart spelar ingen roll.
O´learys, kina, pizzeria, kvittar.

33. Favoritblommor?
Liljekonvalj är absoluta favoriten.
Blåklockor, tulpaner, rosor, syren, gullviva.
Ja jag tror att får jag mig en bukett eller ensam blomma så är det tanken bakom som gör hela grejjen.

34.Favorit-snabbmatsrestaurant?
Kan inte välja mellan någon av alla hamburgerier eller pizzerior.

35. Äger du en cykel?
Självklart

36. Vem fick du senaste mailet ifrån?
Denna frågeställning från Satu

37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort!
Har inte kreditkort.
Men om jag kunde få presentkort på någon affär så skulle jag i dagsläget välja H&M eller IKEA.

38. Läggdags?
Lägger mig otroligt tidigt. Men klockslag…???

39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Vet inte. Jag skickar inte detta som ett mail så det blir svårt..

40. Senaste personen du delade en middag med?
Den jag allt i princip alltid delar middag med.
Och alltid vill göra. Min hjärtevän!

41. Vad lyssnar du till just nu?
Ingen musik på just nu.
Men såg att Veronica Maggio kommer till stan nästa helg
så i bilen är det åter igen den skivan som gäller…

42. Favoritfärger?
Svart
Blått
Rött
Och numera lite grått går an också!

43. Hur många tatueringar har du?
Ingen, vill ha. MEN vet inte vad och inte vart.
Eller om jag klarar smärtan.

44. Hur många sänder du det här mailet till?
Ingen utan lägger bara ut det här i bloggen som en ”utmaning”
De som vill antar den och kan ju maila mej tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar