onsdag, maj 14, 2008

Fantastiska SJ

Ja detta inlägg skulle absolut kunna handla om Sandra,
hon är fantastisk på alla sätt och vis.
Men sorry det är SJ som i Statens Järnvägar jag menar.

Ja vi ska ju som sagt åka till Rumänien i sommar.
Bokat sedan ett bra tag sedan. Ner till Arlanda åker vi nattåget, gör inte så mycket att vi kommer ner 03.17 flyget går 07.55..
Den resan betalade vi 380:- för. Billigt så då står man ju ut.
Hem däremot skulle vi få betala 2078:- så det var uteslutet att boka, alltså flyg och nerresan bokade vi i början på april.
Men hem var lite dyrt så vi sa eftersom vi landar runt 10 så borde vi ta oss hem på något sätt under dagen.
I värsta fall med buss.

Jaha idag gick jag bara av en slump in på sj.se och provade och se vad resan skulle kosta nu, 1 dryg månad senare.
Döm min förvåning när resan i 1:a klass kostar 430:- hem kl 12.48 måndag den 4:e augusti.
Så nu är även det bokat och klart.
Så skönt att slippa fundera mer på det.

Ja det var bara det jag hade att berätta just nu.

1 kommentar:

  1. Hejsvejs! Stjäl din blogg lite för spridning av material då du också (som Jossan) har många läsare. Jag vill att ni alla går in på följande adress och skriver på namninsamlingen mot djurtortyren inför OS i Kina:

    http://www.animalprotection.se/index.php?id=namninsamling

    Hej o Kram!

    SvaraRadera