tisdag, maj 13, 2008

Jag har blivit utmanad....

....av min käraste väninna!!
Tack Jossan för genomgången av mitt liv…


Vad gjorde du för 1 år sedan?
34 år.
Och hade väl kommit in mig i min nya egna lägenhet.
En bostadsrätt på 2 rok i Timrådalen.
Umgicks flitigt med ovan nämnda väninna.
Varvat med mycket ensam tid. Tanke-tid.
Arbete Ragn-Sells

Vad gjorde du för 5 år sedan?
30 år.
Bodde i hus i Söråker tillsammans med Izor och katter.
Och husse till dessa.
Var ute med båt eller skoter beroende på årstid..
Ägnade otroligt mycket tid till hund aktiviteter
(utställning, jaktkurser mm)
Arbete Ragn-Sells


Vad gjorde du för 10 år sedan?
25 år.
Vi pratar 1998.
Bodde i lägenhet i Söråker.
Jag har precis gått på AMU och fått mig lite ”ny” utbildning,
konstaterat att det ingen framtid finns som barnskötare
så jag vill göra något annat.
På AMU fick jag ta datakörkort
(wow, vad nytta jag haft av det plastkortet)
och resterande tid var väldigt inriktad på administration.
Börjar min anställning på Ragn-Sells.


Vad gjorde du för 15 år sedan?
20 år.

Har flyttat hemifrån ett år tidigare,
så jag bor i Timrådalen i en ganska stor 1:a.
Och vart har vi hamnat? Jo 1993.
Var party för hela slanten skulle jag tro.
Nej förresten jag fick erbjudande att gå ett tredje år som påbyggnad på min gymnasielinje,
eftersom de som varit 2 åriga då blev 3 åriga,
vi som ännu inte fyllt 20 fick förfrågan så jag hoppade på såklart.
Arbete på McD och jag hade kvar alla mina kvällsskift under skolåret.
Annars hann jag nog inte med så mycket…


Vad gjorde du för 20 år sedan?
15 år.
Hallå hej…1988…
Jag gick ur 8:an och började efter sommarlovet i 9:an.
Eftersom jag fyllde moppe så köpte jag mig en.
Vit Zündapp KS50 Skita snygg såklart.
Men förutom skola och moppe så tror jag att det var i den här vevan jag slutade med simningen och testade typ allt annat. Vi var ett tjejgäng som träffades varje helg och såg video tillsammans.
Killar var väl också ett intresse…
Bodde med mamma och pappa och lillebror i Vävland.


Vad gjorde du för 25 år sedan?
10 år.
Men huuu 10 år, vad gör man då? Går i 3:an eller 4:an??
Men jösses vad man ska behöva veta och komma ihåg.
Jag får gissa vilt.
Skolan, fritiden ägnades åt att simma, eller vara i Skönviksbacken.
Och med bästis Ingela.
Men så bekymmerslöst livet var på den tiden!


UTMANINGEN SKICKAS VIDARE TILL SATU!!!

1 kommentar: