torsdag, maj 29, 2008

Stryk denna dag ur min almanacka

Jahapp…Är inne på banken på da´n för att vara på säkra sidan att det jag har postväxeln när det är dags att byta den till en lägenhetsnyckel. Var inte bara, så de frågade om jag kunde komma tillbaka…Ja runt 16-tiden kan jag vara tillbaka..Så sagt å gjort fick åka lite tidigare från jobbet så jag var väl där strax efter..Men det hade uppstått vissa problem..

16.40 –tiden åker från banken UTAN postväxel.. Ska fylla i alla lånepapper IGEN och komma tillbaka under morgondagen så borde det lösa sig.
16.48 Jenny ringer 118 118 och ber att få bli kopplad till Bite Line, eftersom jag ska åka till min bror och hämta släpvagn nummer2 så finns inte mycket tid att gå på. Frågar hur lång tid det kommer att ta att få pizzan hemkörd. 45 minuter. TACK beställer en och håller tummar att jag hinner hem före den anländer.
16,55 Hos bror..Men nej, släpvagnen är uthyrd så jag får ta en liten, vilket innebär att vi inte kommer att kunna packa ihop allt ikväll och sova i Timrå över natten..
17.50 Pizzan borde ha anlänt för ca 15 minuter sedan..
Inte ett spår av blåa bilen.
Ringer för att fråga vad som hänt. Får till svar att den är på väg.
18.20 Nu har ytterligare en halvtimma gått och jag håller fullkomligt på att hungra ihjäl.
Ringer igen..Och jo bilen borde vara på väg.
18,32 Jag får min pizza levererad till dörr ca 1 timma försent.. Bra pris blev det iaf.
18.45 Nyäten på liiiite bättre humör.
18.51 Banken ringer och talar om att det är INGA problem med lånet imorgon, och ursäktar sig för röran…
19,12 Jag har tappat lusten att packa, jag är trött..
Luften fullkomligt försvann där någonstans
mellan banken och OK…
Framförallt försvann den mer å mer för var minut
som pizzan INTE fanns här….



Stryk denna dag ur min almanacka TACK

1 kommentar:

  1. Nä tusan vilket bök! Vi får hoppas morgondagen går smidigt iaf =)

    SvaraRadera