tisdag, januari 26, 2010

Veckan rullar på

och jag har ju varit ledig sedan i torsdags. Nice.
Igår tog Henrik och jag bussen till Söråker och vandrade med Maggan till kyrkis.
henrik stromtrivs verkligen med barn och full fart omkring sig.
Så skönt att han får lite av varje. Lugn och ro med farmor, och sedan en massa bus när mamma är ledig!
Idag är vi bara hemmavid till det blir dags för att åka till stora staden på babysim.
Och kvällen kommer att vara ensam och tråkig då pappa i princip bara kommer hem och vänder för det är ju hockey ikväll. Vi ska nog köpa biljett till lördag igen och hejja som bara tusan!

Jag har lämnat in min dator för att kolla om den går att laga, den åkte i golvet, och sedan fungerar den inte mera... :( Vill iallafall försöka rädda de bilder jag inte hunnit med att sortera in på den externa hårddisken, samt att bränna de. Så jag hoppas det går att göra.

Vi slog till och köpte en "födelsedagspresent" till Henrik, en 16 GB Ipod..
Ja jag fattar att många funderar vad han ska ha en sån till.
Men det är väl inte hans egentligen. Utan mera min, lyssna på ljudbok osv. Sedan är väl tanken att henrik ska kunna titta på lite filmer i den vid bilresor, flygresor osv. Den är trots allt väldigt smidig att ta med sig.

Sedan sitter jag mest och läser och luskar hur man lägger upp Thailandsresan. Vi vill ju absolut inte vara på samma ställe alla veckor, utan fara omkring och se en del. En lagom strapats med en 2-åring. Inte helt enkelt för då tar man ju charter som vi gjorde i somras till Alanya, men det ska ju ända vara genomförbart utan en massa trassel och bråk, eller besvär varje dag...
Först väntar ju sommarens resa till Wolgast i Tyskland, via Gdansk. Med avslut Ullared och Göteborg! Men där är liksom inte mycket att planera just nu!!

Imorron och på torsdag är det arbete som väntar för att sedan vara ledig på fredag igen! Då ska vi ta bussen för bus på Drakborgen!

Kram

4 kommentarer:

  1. aha vad mysigt =)
    vi var där idag på babylekis.
    men jag ska kolla så vi inte ska göra något bara, micke slutar 13 på fredagar...men jag tror inte vi har någotplanerat, kanske att jag skulle på birsta med en kompis när micke kom hem,men är vi på drakis innan 13 så kan ju micke hämta Algot där då och jag vandrar vidare till birsta =)

    jag hojtar till när jag kikat!

    SvaraRadera
  2. sorry jag inte hörde av mej ang igår, men vi sov ganska länge =) hehe..

    vi har kikat på en på barnenshus.
    kommerinte ihåg vad den hette, hehe!

    hur är allt med er?

    SvaraRadera
  3. Ja jag skulle vilja träffa er också..
    Vi får spana på det!!
    Har det i bakfickan!!

    SvaraRadera