onsdag, oktober 26, 2011

Arbete

Jag har bestämt mig för att se mig omkring i världen.
Efter allt det tragiska och jobbiga som hänt på senaste tiden har gjort att jag känner mig för att se mig om.. Ikväll gjorde jag 2 insatser. Jag har lämnat in mitt cv till Unionen. Sedan har jag sökt en tjänst också. Vi får se vart det hela leder. Men lite vill jag börja se mig om.. Spännande och lite otäckt känns det. Har ju varit på samma företag i snart 14 år..Inte med samma arbetskamrater och inte med samma arbetsuppgifter. Så visst känns det lite skrämmande.
Har ju dividerat med Anders en hel del och han stöttar mig fullt ut i detta. Även om det till en början kan innebära att vi kommer ha mindre pengar att röra oss med.. Men man ska ju ha lite glädje också i livet.
Fast mina arbetskamrater är de allra, allra bästa så det är faktiskt enbart därför man orkar med och det enda som gör att jag går till arbetet varje dag.. Men de finns ju kvar även om jag byter arbetsplats. Mina goa vänner..
Min allra bästaste vän och arbetskamrat fick ju sluta och det är väl inte så att vi skulle jobba med varandra resten av livet. Men det är tungt..
Jaja ett inlägg som är blandat av lite av varje..
Jo just! Jag anmälde mig till ett seminarium också. Uppnå vardagslycka! Kan ju vara ett steg i rätt riktning också va??

Puss och hej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar