lördag, oktober 08, 2011

Lördag

Vi har inte gjort så mycke' idag.
Imorse då jag skulle göra grötfrukost så ville Henrik hjälpa till, och det är klart han får det! Han var jätteduktig. Sedan ställde jag fram våra tallrikar och han öste i, några slevar till sig själv och mamman och pappan fick ungefär en klick lika stor som en femkrona. Tackar!
Sedan balanserade han tallrikarna till bordet och lastade på äppelmos. Samma fördelning där..
Gjorde också iorning oboy, Henrik balanserade även den till micron och satte på själv.
Om några veckor kanske man inte ens behöver kliva upp och göra frukost..
Även lunchen ville Henrik göra, men at steka tunnpannkaka känns fortfarande lite överkurs.
Efter lunchsovningen så traskade vi ut för Henrik ville spela med klubban. Så jag och Henke spelade lite med innebandyboll ute på gården. Jag tror att Henrik tyckte det var roligt. Sedan tog vi en prommis för att hämta ut paket på Dompan, och sen in på Ica för att köpa lördagsgodis.
Samma sak sedan då jag skulle göra middag Henrik åsså laga mat, Henrik hämta pallen.
Och sedan stod han med mig och gjorde iordning Kassler och broccolilådan, dock så tog jag hand om att stoppa formen i ugnen..
Kusin Alex kom ner ungefär då vi skulle äta, sedan har det varit bus och tjiv om vartannat.. Ja det är Henrik som inte tillåter Alex att ha några som helst leksaker..
Alex satt med Henrik då det var dags för badbaljan.
Själv sitter jag och svär över matchen.. Hade en liten tanke på att gå ikväll, men känner nu att det var nog lugnast att jag var hemma..
Henke har kvällsfikat och borstat tänderna så nu ligger grabbarna och ser på film. Hoppas Henrik somnar snart så jag får ha sällskap i soffan den sista perioden..

Detta inlägg var väl givande??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar