torsdag, oktober 06, 2011

Neggo inlägg men det är så det är...

Veckan hittils...

Ja herregud vilken vecka.
Måndag, ja den var väl som vanligt tror jag, sedan blev allt bara värre..
Tisdag. Våran regionchef kommer och håller möte. Informationen var inte rolig. Det kommer skäras på halva antalet tjänstemän i våran avdelning. Sedan blev det väl en ganska orolig och konstig eftermiddag på jobbet.
Anders har hämtat Henrik på dagis och tycker han är ovanligt gnällig, vill inte ha mellis osv. Han kollar tempen. 38,9 alltså ingen simskola.. Tråkigt så det heter duga. Anders åker på derbyt i Eon, jag har en jättefebrig kille hemma som sover, vaknar om vart annat. Men vi bestämmer att Anders ska vara hemma med H på onsdagen så jag parkerar i Henkes säng.
Onsdag vi försöker väl få saker gjorda på jobbet, det går sisådär då allt är så ovisst. Annars är Henrik feberfri hela dagen och på gott humör och äter på nästan som vanligt. Vi bestämmer att han får prova på dagis.
Torsdag till Unionen för information ang. fredagens förhandlig mellan facket och arbetsgivaren. Vi får bra information fast jag tycker att det hela känns så olustigt så. Som jag skrev i ett mail till min personalchef. Jag oroar mig inte för att det är jag som ska bli utan jobb, det som oroar mig är att bli kvar i den organisation som kommer finnas efter förhandlingarna och redan idag sitter vi alla med en tung arbetsbörda.. Jag är den som har jobbat näst längst av oss tjänstemän och det borde vara "lugnt" men jag ser inte riktigt hur arbetsgivaren tänker då jag ser alla som nödvändiga i hjulet.. Samtidigt så känner jag mig inte "säker" Och att Sandra och jag ska skiljas som arbetskamrater under så här tråkiga omständigheter finns ju inte..
Är det någon som har ett jobb till övers som passar mig??
Hämtar Henrik på dagis och de tycker inte han har haft orken riktigt med sig så vi bestämmer att han får vara hemma imorron med Anders.
Fredag. Ja fredagar är väl en dag man brukar se fram emot. Vi kommer att sitta inne på Unionen och vara tillgängliga om det är någon av oss som det ska förhandlas om. Ja det känns inte alls roligt. Vi är så glatt gäng på jobbet och det är högt i tak, så desarmeras detta och jag undra om den härliga stämningen kommer infinna sig igen??
Kommer jag att kunna vara glad att få behålla jobbet?? Nja tveksamt..
Trots blåst och kyla så begav jag mig iväg på en välbehövlig promenad med härliga människor, kan verkligen behövas till morgondagen..

Nej det har inte varit någon härlig vecka direkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar