lördag, januari 21, 2012

Nu kommer lack-kavalkaden från gårdagen

Tummarna ser ju lite konstig ut, jaja
Vänster, svart lack i botten och sedan lite matt-grå-glittrigt på tippen. Sedan 2 olika GLITTER!! Hade väl glitter överallt ett tag!!
Höger, varför ska man ge sig in på att måla så mycket med just vänsterhanden?? Nåja, det blev okej. Rött i botten, sedan målflagga/chackrutor Sen bara lite streck och prickar
 
Som sagt det här är då högerhanden, målat med vänster...
Lillfinger ett lack i botten lite vitt pärlemo.. sedan GLITTER!!!
Ringfingret rosa bagrund sedan 2 röda hjärtan och ett vitt..åsså lite prickar
Långfingret rätt snygg för att vara målad med vänster, ja vad kallar man denna?? Enkelt va det iaf
Pekfingret lila tipp med vita prickar och streck i vitt med silver i mitten

Nu kommer vänster, som är "enklare" att måla
Pekfingret hade jag gjort annat igår som inte blev bra, målade bara över med lite Sverige-streck, efter det la jag på silver också
Långfingret. Detta var enkelt, men om färgen på tippen skulle vara lite mer skimrande tror jag det skulle bli fint.
(denna kommer jag säkert göra fler gånger med andra färger)
Ringfingret, svart depent i botten, och lite mörkgrå-glitter på tippen, sedan är det bara fantasin som sätter stopp.
Lillfingret. Gllade jag!! Enkelt och det är bara att leka med färger.
   
Jag har googlat en massa för att få inspiration och tips. Finns massor, på You Tube finns ännu mera.
En favorit jag har är Lackat.se. Hon har också lagt ut mssor videos på You Tube det är jättekul att söka och inspireras.. Sedan måste man ju träna också...

BYE FOR NOW!!!

2 kommentarer:

  1. Hmmm... Jättefräckt, roligt o häftigt - men jag hade aldrig pallat :) När jag lackar, så ska de sitta så länge som möjligt - typ 2 veckor!
    Ha en bra vecka däruppe.. o hoppas verkligen att de ljusnar för dej...
    Kram kram...

    SvaraRadera
  2. Vad kul det ser ut, men sådant pill är inget för mig, men kul att du har hittat något för dig.

    SvaraRadera