tisdag, september 20, 2011

Henrik växer

Och det är väl sånt som hör till antar jag.
Men jag upptäckte förra veckan att i hans bok hade han varit på 1,5 års kontrollen den 23 september 2010 så jag tyckte det kunde vara roligt att få vikt och längt 1 år senare.
Idag var Henrik & Anders till BVC och killen ligger ff på kurvan ovan "normal" och det gäller både vikten och längden.
Han är nu 16,5 kg tung och mäter 96,5 cm
Så det är ju inte så konstigt att i princip alla kläder blitt för små!!
Nu tycker jag dock han kan stanna till lite så han hinner ha dessa kläder ett tag. 92 och 98 blev ju inte mycket använt...

Och det är ju tisdag så vi har varit på minisim också. Idag var Henrik riktigt duktig. Lyssnade okej. Gjorde det som var tanken. Idag fick barnen prova att dyka från bassängkanten med armarna före..Liksom på riktigt eller vad man ska säga!!
Henrik härmade mamma så jag tycker nog man kan säga att han lyckades rätt så bra med att dyka i med huvet först.
Tror vi bestämt oss för att hoppa på nästa kurs direkt och se om Henrik fortsätter och är duktig och lyssna. Jag tror han behövt dessa 3-5 första gångerna för att "förstå" att det är på allvar och inte lek.. Så att hoppa över och sedan börja i mitten på januari, eller i mars nästa gång kanske är mera dumt än att köra på!!

Så jag ska nog kolla om det finns platser kvar till nästa kurs!!

Näst inlägg ska jag försöka plita ner en liten önskelista till tomten.
Jag vet endel saker som Henrik pratar mycket om. Men vi försöker säga att han får önska sig av tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar