onsdag, september 07, 2011

Minisim

Jorå, vi försöker få Henrik vattenvan, att inte ha sådan respekt för vattnet. Att inte vara rädd att få huvudet under vattnet eller stänk i ansiktet. Eller hur va det nu igen?? Om jag säger så här istället. Henrik är alldeles FÖR orädd vatten. Han bara SKA simma själv.. Sagt och gjort. Och han simmar!! Bilderna är många som kommer i detta inlägg. Men det är ju sån jag är!!

Vi börjar alltid med att sitta på kanten. Barnen får inte hoppa i förrän förälder ger tillåtelse,
och alla som känner Henrik förstår ju att detta är det allra enklaste momentet på minisim..

Eller så är det inte det...

Äntligen säger pappa till att jag får hoppa ner i bassängen!

Tror att tanken är att barnen ska hoppa emot föräldern så denne har en chans att ta emot...

Henrik är extremt redo!


Titta där är ju mamma!!!


Å å å .....



Hopppppp!!!



Fintar bort pappa aningens i hopp-ögonblicket


Jaha åsså ska man simma men det går ju inte bra då pappa envisas att hålla i hela tiden


Lite kramar bjuds det på emellanåt!


Sedan beger de sig mot kanten. Henrik är glad hela tiden han!!


Vill egentligen alltid att han ska ha ett leende på läpparna, fast han har det för det mesta!!


Äntligen släpper pappa så jag får simma själv!



Att hålla huvudet ovan vattenytan är väl mest strunt!


Å ja, lite luft kanske man ska ha.


Ser ni, jag närmar mig kanten


Fast måste ner lite under vattnet också


Sååå nu kanske jag når


Men är jag inte framme ännu???


YES!!!


Lite sång och plask ingår också!


Bubbla i vattnet!!




Sedan får man "hoppa" också!


På denna madrass skulle man rulla,


gärna avsluta med ett plums i vattnet, om man törs.. Tror någon Henrik plumsa i???


Här skulle det dykas under så man kommer upp i ringen!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar