måndag, mars 03, 2008

Lägesrapport - Vilja

Läget med stumpeli stump..

Jag kan inte säga att hennes beteende lugnat ner sig.
Det har inte heller förvärrats.

Så fort hon hoppar ner från famnen/knät börjar jakten på svansen.
Hysteriskt.

Jag har inatt knappt fått sovit eftersom hon inte behagat sova..
Det är ett evigt passande på henne.
För att hon inte ska göra illa svansen.
Hon har kragen på sig men klorna går "lätt" att skada svansen.

Om jag mår så här dåligt funderar jag bara hur illa det är med Vilja.

Jag vill självklart inte ta bort henne,
men jag är realist och vill inte att hon ska vara på spänn hela tiden.
Hon slappnar endast av när hon ligger i famnen.
Fortfarande äter hon, tvättar sig, och går på lådan..

Hur ska jag fortsätta?
Jag vet att veterinären ville ge antibiotika kuren på 5 dagar, samt tvätt av bakteriedödande på svansen. En adapter man sätter i vägguttaget som heter Felliway som bla. "sprider" lugn till oroliga katter.
Och det är jag beredd på, och har gjort hela helgen. .
Men samtidigt verkar inte beteende störningen brytas.. Alls...

Usch det är svårt och jobbigt.

Hoppas ni kan läsa och förstå.
Eller jag vet att ni inte kan. För ni har INTE hör HUR hon låter.
Försöka förklara..Som ett kattslagsmål utomhus med 5 "frässar" inblandade..
Fast det då bara är lilla stumeplumpan som "bara" jagar sitt spöke, svansen.... USCH!!

Har lämnat henne hemma med stor klump i magen nu när jag åkt till jobbet.
Funderar på om det bästa för både henne och mej är att hon får somna in??

Ja det är inte roligt alls...
Min stumpa, goa, sociala, lättsamma Vilja..
Som ska/skulle följa med utomlands i sommar...
NEJ jag ville bara tala om läget...Aldrig får det vara riktigt bra inte...
/Jenny

2 kommentarer:

  1. Stumpan.. Jag har ju sett hur illa det är med Vilja och förstår att du är alldeles uppgiven. Feliway kan ta uppemot två månader att nå sina absoluta effekt, men du ska ju inte behöva vakta katten i två månader, och hon ska inte behöva lida i två månader heller. Jag hoppas hon lugnar ner sig i takt med att Feliway börjar verka. Du vet var jag finns om du behöver avlastning eller om du måste åka in.

    Många kramar Jossan

    SvaraRadera
  2. Kramar tillbaka till dej tjejen!
    Ja jag vet absolut var du finns och ja jag säger till om jag behöver din hjälp!

    KRAM

    SvaraRadera