tisdag, maj 03, 2011

blogga va det ja

och vad tusan ska vi blogga om idag då..??
Livet
Döden
Pengar
Hus
Träning
Jobb??

Ja vi tar väl det första som dök upp i skallen, livet...

Just nu är det sisådär..
Vissa dagar helt toppen, Henke på toppenhumör, rolig, snäll, sover okej osv osv.
Har ju Anders som är väldens bästa, dammsuger, handlar, tvättar och en massa annat..
Jag har ett jobb. Bästaste arbetskamrater tycker jag vi är, skitbra gäng.
Vissa dagar kan man se sig i spegeln och vara halvnöjd, håret blev okej, jeansen och favorittröjan sitter skönt, ja man kan rent utav se sig i spegeln.
Vi har fullt upp att göra på våran lediga tid, främmande kommer, vi hälsar på och annat skoj.

MEN

Ändå så kommer dagar och längre perioder då jag undrar...är det så här livet är liksom..
En supermegajobbig unge som inte ens kommit in i puberteten än..Sover piss, gnäller. skriker å allt annat.
Anders som bara har fel och brister, glömmer saker och bara får skäll av mig.
Jobbet, ja vad ska vi säga om det. SKIT rent utav vi är ett gäng som fullkomligt jobbar häcken av oss, endel mer än andra (KRAM till dig) men vad får vi till tack, nja inte mycket utan bara mera arbete och mera strul.. Arbetsro tack!
Fan, jeansen som gick på förra veckan utan problem går inte ens att dra upp över låren, och tröjan är bara asful och oskön..
F*n inte en käft hör av sig och jag känner att ingen vill umgås med oss, vi har inget att göra så istället bara är vi hemma och fortsätter bara ha det piss..

Ja det ena hänger väl ihop med det andra. Och jo det är nog så här livet ska vara. Jag är nog inte unik på något sätt. Jag vet att jag blir en hemsk människa när jag inte får min sömn, och får jag inte min sömn får jag huvudvärk och får jag huvudvärk blir jag ännu hemskare.
Jag VET att jag inte "får" klaga för jag har det bra. Finns alltid människor och vänner som har det värre, men jag måste få ha det så här och få känna såhär..
Såklart vill jag vara glad och positiv hela tiden men jag orkar inte med det. Tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Förstår precis, hur du känner, Linus har sovit på oss i en veckas tid nu, så idag sov jag hela tiden han var på dagis, är jag en hemsk person för det eller blir jag en bättre människa av att få sova ?

    SvaraRadera
  2. Nää det är vi du ju inte. Måste ju få sova för att orka.

    SvaraRadera