fredag, maj 13, 2011

Dag 9 Min tro

Jag vet inte vad jag tror på. Inget antar jag. Alltså om man ska prata religion.
Jag är varken döpt eller konfirmerad. Däremot gift i Svenska Kyrkan. Där jag även låtit döpa Henrik.
Kyrkor i allmänhet, jag faschineras av vackra kyrkfönster, dess akustik.
Henrik och jag var ofta på öppet kyrkis när vi var hemma under föräldraledigheten och det var trevligt, trevliga människor och ingen som "propsar på"
I Timrå finns IB som jag också besökt några gånger, tycker de gör ett fantastiskt arbete, verkar vara bra människor där också!!
Jag tycker om den känslan som infinner sig i en kyrka eller kapell. Om det är under trevliga former. Bröllop, dop, skolavslutning eller annat. Begravningar kan såklart vara otroligt fina också men oftast en väldigt tung känsla som infinner sig.
Har inte upplevt någon annan slags aktivitet i ex moské, varit besökare i en i Turkiet och det var så otroligt vackert.
Sedan kan jag ärligt erkänna att jag inte varit nyfiken på att ta reda på så mycket om andra religioner heller, Livets Ord, Jehovas, Filadelfia och allt vad det nu kan tänkas vara.

Vad tror jag på??
Att saker händer av en viss anledning.
Det är meningen eller inte meningen.
Livet är orättvist, prövningar endel enklare, endel svåra till tusen.

Jag tror inte på ett liv före eller efter detta, samtidigt som jag inte är främmande för att folk som inte är levande säkert finns bland oss av någon anledning. Även om jag själv inte är mottaglig så jag sett, hört eller kännt något.
Ja otroligt luddigt inlägg, och svårt.

Men nu ger jag mig i dessa funderingar.

Dag 10 Hade jag på mig idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar