söndag, maj 15, 2011

Dag 11 Mina syskon

Jag har 1 syskon. Jonas. En hemsk ohängd lillebror. Närå men fram till den dag jag flyttade hemifrån (då jag var nästan 19) så var en hemsk lillebror. Vi bråkade JÄMT. Om ALLT. Fanns det inget så nog tusan hittade vi något.. Men från det att vi kom lite längre ifrån varandra så tycker jag att vi faktiskt kan vistas i samma rum ganska länge. Sedan så kivas vi fortfarande lite. Men det är väl bara vad syskonkärlek handlar om.

Jag har 1 halvsyskon. Simon. Tyvärr blir det aldrig som man förväntar sig. Och det är väl delvis mitt fel. Han är nästan precsi 20 år yngre än mig och flyttade ifrån Timrå som liten. Jag var och hälsade på när han var liten. Och han har varit här en gång. Tyvärr så kan man inte begära att ett barn ska vara den som håller kontakten utan jag får nog ta på mig det. Men jag tänker ofta ofta på honom och hoppas han har det bra! Och det verkar som det. Stor kille har han blivit 18 år.

Jag har 1 plastsyster. Maja. Hon är 1 månad äldre än jag och vi är inte tajta, men gnabbas inte heller som syskon gör.

Jag har 2 plastbröder. Daniel & Peter. Daniel är nog den som jag träffar mest, och hans yngsta barn, tvillingarna är knappt ett halvår äldre än Henrik så de har stor glädje av varandra.
Peter träffar jag jättesällan.

ENKELT med familjer som försvinner, det byggs nya, som försvinner och sedan består de!!
Här är faktiskt den enda bild som finns på mig och syskonskaran
Juli 1995


Dag 12 I min handväska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar