måndag, maj 02, 2011

Tatuering

Ja jag är ju snart 38 och vet att jag funderat på detta sedan gymnasietiden. Då faktiskt Lisa ritade mig en styvmorsviol som jag länge, länge hade i plånboken.
Jag har ju inte vetat riktigt vad jag vill ha, vart eller om jag ens fixar smärtan.
Nu har jag kommit ganska nära i tanken vad jag tror mig vilja ha. Dessutom har jag bestämt var och jag har ju faktiskt fött barn ;)
I Malaysia gjorde Henrik och jag varsin spray-tatuering och jag kände mig nöjd med placeringen så om bara motivet passar att ha på ankeln så blir det där.
Det ska vara en liten hyllnings- minnestatuering till mamma och till Henrik. Men såklart det är ju inte alls säkert att tatueraren tycker att min tanke passar så bra.. Men då får de gärna komma med olika tips och ideér!!
Så här fin var Henrik efter sprayen.. Ja han valde motiv själv. Mellan Musse Pigg och Bimpbob, så valde han BimpBob (svamp bob fyrkant)
Men finns tydligen inga bilder på min :(

Här är några små ideér eller jag ska säga några av de som jag tagit inspiration av..


Ska ha en text också hur lätt är det att hitta ett typsnitt som ska sitta där resten av livet då??
Jaja det blir nog bra såsmåningom! Man ska ju ha råd också, men jag ska iallfall ta mig in och kika på bla Taurus och be de hjälpa mig. Och känner jag förtroende där ska jag banne mig önska mig presentkort i födelsedagspresent!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar